Adwords
Adwords er en stor
hjælp til god søgemaskineoptimering
Det er vel logisk nok at Google giver flere data til deres adwords kunder end
de stiller til rådighed for alle dem der kører på frihjul.... Det er så bare
endnu en god grund til at kombinere søgemaskineoptimering med en adwords
konto.
Fordelen ved at køre Google adwords er dels at du har muligheden for at
afprøve en masse søgeord og søgefraser for at finde ud af hvilke der giver
den bedste trafik til netop din side, og dels at du hurtigt kan se hvilke af
disse søgeord det med fordel kan betale sig at gå efter organisk.
Fordele ved Google adwords
1. Adwords virker med det same
SÃ¥ snart man har fundet signe adwords og besluttet hvor meget man vil betale
er man i gang, her er der ikke noget med at vente 3 måneder på at den
organiske søgemaskineoptimering slår igennem.
2. Utallige søgeord
Du behøver ikke at begrænse dig mht. antallet af søgeord, du betaler jo kun
for de søgninger der giver kliks så du kan lave utallige meget specifikke
søge fraser som meget præcist beskriver hvad du har at sælge, uden at du
skal udbygge din webside med 1000 vis af undersider der beskriver alle disse
søgeord.
3. Fast budget
Med Adwords får du lige nøjagtigt det du betaler for, og du kan følge prisen
dag for dag time for time, dit budget bliver aldrig overskredet og du kan
stoppe din adwords kampagne når du vil.
4. TAE
"Trial and error" er et helt fundamentalt princip indenfor adwords, man
prøver sig frem og udbygger de søgeords grupper der virker bedst.
Vigtigt at huske omkring Google adwords
De klik du betaler for bør naturligvis bruges så effektivt som muligt, det
giver ofte mening at pege de forskellige grupper af adwords til forskellige
undersider der beskriver hvad du kan tilbyde til folk der har søgt på netop
disse søgeord, det er også vigtigt at du har en beskrivende tekst på dine
adwords der klart beskriver dit produkt (ellers får du bare en masse kliks
der ikke giver noget salg).
En Google adwords konto skal løbende optimeres så man bruger pengene der
hvor man får mest ud af dem, hvis et adwords budget er på mere end 3000 kr
om måneden kan det ofte betale sig at få en professionel adwords specialist
til at administrere den for sig.
Webmaster Jeppe
Schrøder